Delane Botelho

ORCID:

não disponível no Lattes


Formação:
  • Fundação Getulio Vargas - SP

    Administração de Empresas | Doutorado | 1999 - 2003
  • Fundação Getulio Vargas - SP

    Finanças | Especialização | 1996 - 1996
  • Fundação Getulio Vargas - SP

    Administração de Empresas | Mestrado | 1992 - 1997
  • Universidade Federal de Lavras

    Engenharia Agronômica | Graduação | 1985 - 1989
Laboratórios:
Nenhum laboratório cadastrado
Nuvens de Palavras:
Artigos:

(45.00% artigos com DOI)

Titulo DOI Ano
Food safety and consumption of fruits and vegetables at local markets: a means-end chain approach 10.1108/QMR-10-2023-0135 2024
Relacionamento com o assinante de internet banda larga fixa (Internet Service Provider ? ISP) 2023
Innovative practices in management education 2023
Sarcastic or Assertive: How Should Brands Reply to Consumers? Uncivil Comments on Social Media in the Context of Brand Activism? 10.1177/10949968221075817 2022
Consumer over-indebtedness: A review and future research agenda 10.1016/j.jbusres.2022.03.023 2022
(Un)deservingness distinctions impact envy subtypes: Implications for brand attitude and choice 10.1016/j.jbusres.2020.12.008 2021
To be or not to be happy? That is the question of consumption in social behaviors 10.5585/remark.v20i3.18367 2021
The unconscious perception of smells as a driver of consumer responses: A framework integrating the emotion-cognition approach to scent marketing 2021
Elementos que influyen en el apego al destino por parte de los turistas en Minas Gerais (Brasil) 2020
EXPERIÊNCIA E ENGAJAMENTO DO CLIENTE 10.1590/s0034-759020200102 2020
Are organizational buyers rational? Using price heuristics in functional risk judgment 10.1016/j.indmarman.2019.10.001 2020
Olfactory priming on consumer categorization, recall, and choice 10.1002/mar.21342 2020
A field study on the relationship between perceived store crowding and consumer response 2019
Análisis del valor de la marca país y de la percepción de cultura 2019
The relationship between mothers? guilt and their consumption decisions 2019
Interactive value formation: Types of crowdfunding and exchanged resources?characteristics 2019
-If it comes from Juazeiro, it?s blessed?! Liquid and solid attachment in systems of object itineraries of pilgrimages 10.1080/0267257x.2019.1592210 2019
La gastronomía como marca de destino: Proposiciones en Minas Gerais - Brasil 2018
Attitudes towards insurance for personal assets: Antecedents and consequents 2018
Odor priming and product preferences: when smells regulate preferences for semantically-congruent products and brands 2018
Untangling different envy episodes and their effects on brand attitude 2018
Faro para o negócio 10.12660/gvexec.v16i1.67456 2017
The smell of selling: olfactory cues as a route for product aesthetic preferences 2017
An experiment on the effect of psychic distance on internationalisation of retailers 10.1504/IJEXPORTM.2017.10011498 2017
When Guilt Induces Charity: The Emotional Side of Philanthropy 2016
Interactive ads: Effectiveness of advertising production in consumer evaluations 2016
VAREJO: COMPETITIVIDADE E INOVAÇÃO 2016
Influenciadores da Percepção de Eficácia do Boicote e Intenção de Boicotar 2016
Esperança, Percepção de Risco e Intenção de Compra no Mercado de Luxo 10.15600/1679-5350/rau.v14n3p132-154 2016
A theoretical perspective on guilt and materialism in helping behavior 2016
O papel da excitação no engajamento de defensores da marca: Suas reações a notícias positivas e negativas no ambiente virtual 2015
Proposition of the relational boycott 10.1108/mrjiam-05-2015-0593 2015
Shame and consumption of counterfeit products 2015
Factors influencing supermarket store loyalty in brazil and their implications to loyalty programs 2014
Comunidades Virtuais de Marca de Produtos de Consumo e Criação de Engajamento: Uma Investigação Qualitativa 10.15603/2177-7284/regs.v5n1p827-848 2014
Influência da excitação emocional e da utilidade do conteúdo no compartilhamento de informações entre consumidores online 2014
Incorporating heterogeneity into count data models in marketing 2014
Varejo: desafios e oportunidades em mercados emergentes 10.1590/s0034-759020130602 2013
Atitude Socialmente Responsável ou Estratégia Comercial: O Caso do Pacto Global 10.15603/1982-8756/roc.v9n18p143-165 2013
Hope, perceived financial risk and propensity for indebtedness 10.1590/S1807-76922012000400006 2012
Efeito dos fatores de merchandising nas vendas do varejo 10.1590/S0034-75902012000600005 2012
Análise comparativa de preços: variáveis influentes na percepção de vantagem de compra 10.1590/s1678-69712011000200007 2011
Conhecimento e uso de métricas de marketing 2011
Processo de Acreditação: uma análise de Organizações Hospitalares 2011
Fostering linkages between transnational corporations and small to medium-sized enterprises in Brazil 10.1590/S1807-76922011000300003 2011
Atributos Relevantes na Escolha de Lojas de Conveniência 2010
How does national culture impact on consumers? decision-making styles? a cross cultural study in Brazil, the United States and Japan 10.1590/S1807-76922010000300004 2010
Modelagem de probabilidade de churn 10.1590/S0034-75902010000400005 2010
Consumer decision making in a counterfeit-plentiful market: a study of Brazilian consumers 2009
Contabilidade de custos e discriminação de preços entre clientes particulares e de planos de saúde: evidências de hospitais do município do Rio de Janeiro 2009
Vínculos de negócios entre grandes empresas compradoras e pequenos fornecedores locais: implicações para políticas públicas e desenvolvimento 10.1590/S0034-76122009000600009 2009
Processo de Escolha de Bancos de Imagens: Aplicação no Marketing Business to Business 2008
Antecedentes da satisfação no setor imobiliário 10.1590/s0034-75902008000200002 2008
Está a tríade familiar convergindo em suas percepções sobre a influência do adolescente na decisão de compra? 2007
Escolha de canais de venda em comércio eletrônico 2007
Efeito de atividades promocionais no varejo 10.11132/rea.2002.128 2006
Decomposição da elasticidade-preço no varejo com uso de dados escaneados 10.1590/S0101-74382005000200003 2005
Lealdade à marca e sensibilidade ao preço: um estudo da escolha da marca pelo consumidor 10.1590/S1415-65552005000400009 2005
Price discount and satisfaction: a model of consumer information search 2004
Pecuária leiteira: um sistema simplificado de controle 1991
Eventos:

(0.00% eventos com DOI)

Titulo DOI Ano
Imagining Product Properties: The Effect of Visual-Haptic Stimuli on Haptic Imagery and Consumer Attitudes 2024
Neighborhood retailing and local competitive advantage: the mediating role of residents' quality of life perceptions 2023
The effect of haptic imagery on consumer perceived ownership 2021
The price of gaming: currency biases from digital virtual products 2021
Sexual orientation moderates the relationship between digit ratios (a proxy for prenatal testosterone exposure) and risk-taking propensity 2021
How should brands reply to consumers? uncivil comments on social media in the context of brand activism? 2021
How fictional currency influences price fairness perceptions in digital virtual consumption scenarios 2021
Testosterona e Atitude Diante do Risco sob uma Perspectiva Biopsicossocial 2020
Consumer Online Browsing, discussing the hedonic aspect of online browsing in consumer behavior 2020
Can brands be sarcastic? The effect of sarcastic responses on attitudes towards activist messages 2020
The Effect of Product Conspicuousness and Social Risk on Negative Emotions: the Ethical Dilemma of Consuming Counterfeits 2020
Can Brands be Sarcastic? The Effect of Sarcastic Responses on Attitudes towards Activist Messages 2020
Brand activism in social media: The effect of sarcastic and explanatory responses and social identity on consumer brand attitude 2019
Augmented reality in marketing: Propositions for future research 2019
Nostalgia, technology and the lonely consumer: Literature review and propositions 2019
The Dynamics of Consumers´ Over-Indebtedness 2019
In a Serious Relationship With My Streaming: the Case Study of the Humanized Netflix Interaction on Facebook 2019
I Want to Disbelieve: Political Ideology and Misinformation in the Marketplace 2019
Odor priming and product preferences: when smells regulate preferences for semantically-congruent products and brands 2018
Untangling different envy episodes and their effects on brand attitude 2018
Odor priming and product preferences: when smells regulate preferences for semantically-congruent products and brands 2018
Odor priming and food preferences: when smells regulate choice of semantically-congruent products and brands 2018
Relação entre área de loja e desempenho de venda em contexto de multicanalidade 2018
Percepção do prestígio como valor motivador das intenções de consumo de produtos tecnológicos realmente novos 2017
Attitudes towards insurance for personal assets: antecedents and consequents 2017
Emotions or what else? An integrative review on emotion and consumer behavior 2017
Why do they have it and not I? envy and consumption 2017
Can guilt be repaired by consumption? An analysis of Brazilian mothers 2017
Online brand content sharing on social networks: an experiment assessing the role of emotions on news and advertising 2017
O efeito da pressão para comprar na percepção de justiça do consumidor em contextos de venda direta 2017
Online brand content sharing on social networks ? an experiment comparing advertisement and news 2017
Frugalidade: Antecedentes, Consequentes e Implicações para o Bem-Estar do Consumidor 2016
The role of scent in the marketplace: an accessibility-diagnosticity perspective 2016
A theoretical perspective on guilt and materialism in helping behavior 2016
Emotional Variables in Consumption of Counterfeits 2016
New Perspectives of Scent Marketing: An Accessibility - Diagnosticity Approach 2016
Give me Something Back! Consumer Materialism and Public Recognition as Determinants of Donation Intention 2016
Emotional Variables in Consumption of Counterfeits 2016
The relation between consumer´s content sharing propensity and companies´ incentives 2015
Relational Boycott 2015
When Guilt Induces Charity: The Emotional Side of Philanthropy 2015
A Culpa das Mães como Antecedente de Consumo 2015
Ambient Scent and Consumer Responses: Review and Research Agenda 2015
Shame and Consumption of Counterfeit Products 2015
O apelo nostálgico e sua influência no comportamento do consumidor 2015
Esperança, percepção de risco e intenção de compra no mercado de luxo 2015
A viralização na internet explicada pelas emoções geradas: Um experimento com notícias 2015
Arousal and content utility as emotional influencers of sharing information among online consumers 2014
Culpa das mães para com seus filhos e sua relação com decisões de consumo 2014
O papel da excitação no engajamento entre advogados da marca: suas reações a notícias positivas e negativas 2014
Quando a vergonha inibe o consumo de produtos falsificados 2014
Influenciadores da Percepção de Eficácia do Boicote e Intenção de Boicotar 2013
Estratégia De Internacionalização De Empresas Varejistas Em Mercados Psiquicamente Distantes 2013
Marketing Metrics Adoption in Different Industry Maturity Stages 2013
Comunidades virtuais de marca de produtos de consumo e criação de engajamento: uma investigação qualitativa 2013
Esperança, ceticismo e percepção de risco no consumo 2013
Pirâmide de marcas e engajamento de usuários em comunidades virtuais de marca 2013
Virtual brand communities and engagement creation - an qualitative investigation 2013
A Volta dos Velhos e Bons Tempos: Proposições sobre o Construto Nostalgia na Área de Comportamento do Consumidor 2012
The Effect of Tangible Product Cues on Skepticism towards Advertising: Seeing is Believing 2012
Confusão por Excesso de Informação e Disposição a Pagar 2012
Virtual brand communities (VBCs) of consumer products and building engagement: some propositions and empirical findings 2012
Beer Advertising on TV and Occurrence of Traffic Accidents in Peru 2012
Multi media consumption: changing preferences of consumers in Brazil 2012
Does humor work in advertising of pharmaceutical products? 2011
Processo de Acreditação: uma análise de Organizações Hospitalares 2011
Hope, Perceived Risk and Propensity to Indebtedness 2011
Efeito dos Fatores de Design do Merchandising nas Vendas em Varejo 2011
Processo de Escolha do Cliente em Serviços de Academias de Ginástica 2011
How national culture impacts on consumers? decision-making styles? A cross cultural study in Brazil, the United States and Japan 2009
Modelagem de probabilidade de abandono de relacionamento 2009
Policies and Institutions on TNC-SME linkages: the Brazilian case 2008
Policies promoting MNEs linkages in host economies: A comparison between Brazil and Malaysia 2008
Consumer Decision Making in a Counterfeit-Plentiful Market 2008
Socially responsible attitude or commercial strategy: The Global Compact Case 2008
Effect of brand extension on brand image: a study in the Brazilian context 2008
Consumer decision making in a counterfeit-plentiful market: an exploratory study in the Brazilian context 2008
Esperança: o Estado-da-Arte e a Construção de um Modelo Teórico no Campo do Comportamento do Consumidor 2007
Análise Comparativa de Preços: Estudo de Variáveis Influentes na Percepção de Vantagem de Compra 2007
Escolha de Canais de Venda em Comércio Eletrônico 2006
Incorporating heterogeneity into count data models applied to marketing 2006
O Efeito das Extensões de Marca Sobre a Imagem da Marca 2006
QUAL SALA DE CINEMA O ADOLESCENTE PREFERE? HIERARQUIZAÇÃO DE ATRIBUTOS COM ANÁLISE CONJUNTA 2006
Consumer Behavior on the Internet:Trust and Perception of Security Control in the Brazilian Context 2006
Confiança como Antecedente da Escolha de Compra na Indústria da Construção Civil 2005
Satisfação do consumidor, seus antecedentes e lealdade ao fabricante: uma aplicação na indústria automobilística 2005
Incorporação da Heterogeneidade em Modelos de Variáveis com Dados de Contagem Aplicados ao Marketing 2005
Confiança, Qualidade ou Valor Percebido: O que Influencia a Satisfação na Compra de um Imóvel? 2005
Entendendo a Relação entre Exportação e as Mudanças Ambientais nas Indústrias: O Caso dos Pólos Moveleiros de São Bento do Sul (SC) e Bento Gonçalves (RS) 2005
Influência do adolescente na decisão de compra da família 2004
Price-elasticity decomposition in the new Brazilian retail environment 2004
Está a tríade familiar convergindo em suas percepções sobre a influência do adolescente na decisão de compra? 2004
Compreendendo do Uso da Internet pelos Adolescentes Brasileiros 2004
A confiança como influenciadora da satisfação em compras de valor: um estudo empírico no mercado imobiliário 2004
Elasticidade-preço da escolha da marca para clientes leais e não leais usando dados escaneados 2003
Lealdade à Marca e Sensibilidade ao Preço: Um Estudo da Escolha da Marca pelo Consumidor 2003
Influência da criança na decisão de compra da família: um estudo multi-método 2003
Lealdade à marca e sensibilidade ao preço: um estudo com dados escaneados no varejo 2003
Consumer Information Search Behavior for New Automobiles 2003
Price discount and satisfaction: a model of consumer information search 2003
A influência da criança na decisão de compra da família: proposições para o avanço do estudo no Brasil 2003
Análise metateórica de teses e dissertações da área de marketing apresentadas na EAESP-FGV (1974-1999) 2001
Metatheory Analysis of some Thesis and Dissertations in the Area of Marketing Presented at EAESP-FGV (1974-1999) 2001
Modelo burocrático de organização: uma análise da estrutura administrativa da Fundação de Apoio ao Ensino, Pesquisa e Extensão FAEPE 1990
O controle do pulgão da couve Brevicoryne brassicae (LINNÉ, 1758) (Homoptera: Aphididade), através do Chlorpyrifos-methyl e hlorpyrifos-ethyl 1989
Publicações:
Minha Rede: