Luiz Artur Ledur Brito

ORCID:

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Formação:
  • Fundação Getulio Vargas - SP

    Administração de Empresas | Doutorado | 2002 - 2005
  • Universidade Federal do Rio Grande do Sul

    Engenharia Química | Graduação | 1972 - 1976
Laboratórios:
Nenhum laboratório cadastrado
Nuvens de Palavras:
Artigos:

(40.00% artigos com DOI)

Titulo DOI Ano
Sharing the benefits: How different dimensions contribute to value creation and capture 10.1016/j.indmarman.2022.11.015 2023
An integrated perspective of value creation and capture: a systematic literature review 10.1108/JBIM-12-2020-0542 2022
How absorptive capacity influences project performance 10.1108/IJMPB-02-2022-0025 2022
Unpacking value creation and capture in B2B relationships 10.1016/j.indmarman.2020.11.011 2021
The influence of institutional changes on industry effects 10.1016/j.jbusres.2020.06.063 2020
Marketing capability, technical capability or degree of product innovation: what really matters in leveraging the sales of technology-based start-ups 10.1504/IJEIM.2019.099843 2019
The Relational View: Future challenges for a non-confirmed expectation 10.7819/rbgn.v20i3.3541 2018
Operational capabilities in an emerging country: quality and the cost trade-off effect 10.1108/IJQRM-04-2017-0061 2018
Práticas de gestão em hospitais privados de médio porte em São Paulo, Brasil 10.1590/0102-311x00030715 2017
Effects of Knowledge Development and Culture of Competitiveness on the Performance of Service-Oriented and Product-oriented Firms 10.1002/kpm.1510 2016
VALUE CREATION AND CAPTURE IN BUYER-SUPPLIER RELATIONSHIPS: A NEW PERSPECTIVE 10.1590/S0034-759020160503 2016
Management Practices as Capabilities Leading to Superior Performance 10.1590/1807-7692bar2016160004 2016
The Influence of Supply Chain Management Practices in the Enterprise Performance 2015
What type of cooperation with suppliers and customers leads to superior performance? 10.1016/j.jbusres.2013.07.015 2014
Dynamics of competition and survival 10.1590/S1807-76922014000100005 2014
Relational value creation and appropriation in buyer-supplier relationships 10.1108/ijpdlm-09-2012-0291 2014
Conduits of Innovation or Imitation? Assessing the Effect of Alliances on the Persistence of Profits in US Firms 2013
Produção Científica Brasileira em Gestão de Operações no Período 2000-2010 2013
Toward a Measurement Model for Subjective Firm Performance 2012
Vantagem Competitiva, Criação de valor e seus efeitos sobre o desempenho 2012
Vantagem Competitiva e sua Relação com o Desempenho ? uma Abordagem Baseada em Valor 2012
Country effect on firm performance: a multilevel approach 2011
Operational Practices and Financial Performance: an Empirical Analysis of Brazilian Manufacturing Companies 2011
Supply Chain Management measurement and its influence on Operational Performance 2011
Aglomeração industrial e seu efeito na taxa de crescimento das empresas brasileiras 2010
Antecedentes da gestão da cadeia de suprimentos: eles realmente existem? Um estudo empírico no Brasil 2010
A relação entre aglomeração produtiva e crescimento: a aplicação de um modelo multinível ao setor industrial paulista 2010
The Variance Compostion of Firm Growth Rates 2009
Inovação e o Desempenho Empresarial: Lucro ou Crescimento? 2009
Ambientes Organizacionais: Uma proposta de classificação com uso de munificiência, dinamismo e complexidade 2009
Os Efeitos da Produtividade e Escala no Desempenho das Empresas de Tecnologia da Informação 2008
Customer choice of a car maintenance service provider: A model to identify the service attributes that determine choice 10.1108/01443570710742366 2007
O efeito país sobre o desempenho da firma: uma abordagem multinível 2007
Ser uma empresa grande é uma vantagem para crescer? 2007
Desempenho das empresas brasileiras: efeitos ano, ramo de negócios e firma individual 2005
A influência do país de origem no desempenho das empresas 2005
Reputação e desempenho: Uma análise empírica no setor bancário 2005
A heterogeneidade do desempenho, suas causas e o conceito de vantagem competitiva: proposta de uma métrica 2004
Vantagem competitiva: o construto e a métrica 2004
Performance of Brazilian Companies: Year Effects, Line of Business and Individual Firms 2004
Eventos:

(0.00% eventos com DOI)

Titulo DOI Ano
Operational Capabilities: A Perspective from Operational Practices and Dynamic Capabilities 2017
Operational Capabilities` Typology: an Evolution from Operational Practices 2016
Quanto Realmente Importa o Efeito Empresa na Produtividade? 2016
The sources of value creation in buyer-supplier relationships 2014
The influence of supply chain management practices in the enterprise perfomance 2014
The Influence of Supply Chain Management Practices in the Enterprise Perfomance 2014
Impacto dos Recursos Relacionais na Criação de Valor 2014
Value Creation in Buyer-Supplier Relationships: a study in the Brazilian Chemical Industry 2013
Value Creation and Value Capture in Buyer-Supplier Relationships: the Paradox of Trust 2013
Relational Resources: do they create value for both buyer and supplier? 2013
Is Trust without Measure a Good Measure of Trust? 2013
A Medida de Confiar é Confiar Sem Medida? Estudo sobre o Efeito da Confiança na Criação e na Captura de Valor na Relação Comprador-Fornecedor 2013
Multidimensionalidade do Construto Desempenho Operacional e sua Relação com o Desempenho Financeiro 2013
REVISITING BEHAVIORAL ECONOMICS AND ITS IMPACTS IN WTP AND VALUE CREATION IN BSRS 2013
BEHAVIORAL OPERATIONS: O ESTADO DA ARTE DA PESQUISA DE COMPORTAMENTO HUMANO EM OPERAÇÕES 2013
Relational resource ? Does it create value? 2012
The role of trust in appropriation of value created in buyer-supplier relationship 2012
Buyer-Suplier relationships: the human behavior influence in value creation and appropriation 2012
Social Exchange Theory in Supply Chain Management 2012
O Efeito Cadeia de Suprimentos Sobre o Desempenho das Empresas: Uma Abordagem Multinível 2012
How Buyer-Supplier Relationships Can Create Value ? Integrating Strategy and Operations 2011
How much does firm agglomeration matter for firm growth 2010
Supply chain management and its antecedents 2010
Knowledge effects on performance of manufacturing and service firms 2010
Antecedentes da cadeia de suprimentos: um modelo de mensuração 2010
Cooperation with Customers and Suppliers and Firm Performance 2009
Culture, Knowledge and Competitiveness: A KBV Approach to Manufacturing Firms in Brazil 2009
Toward a measurement model for firm performance 2009
What type of cooperation leads to superior performance? 2009
A Gestão da Cadeia de Suprimentos e sua Conexão com a Visão Relacional da Estratégia 2009
A Measurement Model of Firm Performance 2009
A Variabilidade do Crescimento das Empresas Brasileiras: O Efeito das Aglomerações Industriais 2009
Aglomeração Industrial e seu Efeito na Taxa de Crescimento das Empresas Brasileiras 2009
Antecedentes da Gestão da Cadeia de Suprimentos, Eles Realmente Existem? Um Estudo Empírico no Brasil 2009
Does Quality Matter? A Multilevel Approach to the Relationship Between Quality and Firm Performance 2009
Does quality management improve performance? A longitudinal multilevel approach 2008
Gestão da cadeia de suprimentos e o impacto no desempenho operacional: um estudo empírico no Brasil 2008
Arranjos produtivos locais e crescimento 2008
Consumer behavior implications to retail operation and supply chain of own brand products 2008
Cumulative capabilities: further evidence on the sand cone model 2008
Supply chain management and its impact on firm performance: an empirical analysis of Brazilian companies 2008
Home country impact on firm performance: a multilevel approach 2008
Conduits of innovation or immitation? Assessing the effect of the persistence of profits 2008
Competitive countries or competitive firms: An analysis of the relationship between firm performance and the competitiveness of nations 2008
O efeito país sobre o desempenho da firma: uma abordagem multinível 2007
Understanding firm performance in Brazil: the role of TQM 2007
Práticas Operacionais e o Desempenho: Uma Análise Empírica de Empresas Paulistas 2007
Ambiente e Estratégia: Uma Busca de Tipologias de Ambientes 2007
Onde as empresas têm desempenho superior? Uma análise multinível da relação entre localização e desempenho 2007
Competitividade das nações e desempenho das firmas: uma análise multinível 2007
Países ou empresas competitivas? Uma análise exploratória da relação entre desempenho das firmas e competitividade das nações 2007
Da imitação à vantagem competitiva: O caso Etna 2006
Performance variability and the relationship with TQM 2006
Siza and financial performance: A multi-level analysis 2006
A variabilidade do desempenho das empresas da nova economia e os efeitos da produtividade e economias de escala e escopo 2006
A multi level analysis of firm performance: the effect of firm size 2006
Implicações do comportamento do consumidor de marca própria para as operações de varejo 2006
How much does size matter? 2006
Customer service design: identifying what really customers value 2005
Variability of firm growth rates 2005
Inovação e seu efeito no desempenho das empresas: lucro ou crescimento? 2005
Busca estratégica e fatores organizacionais 2005
Ser grande é uma vantagem para crescer? Uma análise empírica 2005
The variance composition of firm growth rates and competitive advantage 2005
Reputação corporativa e desempenho: uma análise empírica no setor bancário 2005
Tamanho e desempenho financeiro 2005
Exploring the relation between industrial agglomeration and firm performance in Brazil: a multi-sector study 2005
O serviço de atendimento ao consumidor: percepção de qualidade 2005
Firm performance in Latin America: a different game? 2004
Corporate reputation as a strategic resource 2004
Order winners, order qualifiers, and quality perception in service operations 2004
Time and place: the missing dimensions in variance components of performance studies 2004
Performance variance components: introducing country effects 2004
Competitive advantage: an operational definition 2004
Estratégia empresarial, estratégia de operações, estratégia de marketing - uma discussão das ligações e evolução paralela 2004
O serviço prestado pelo canal de distribuição para o cliente empresarial 2004
Private label supply chains: a model for competiveness? 2004
Service operations: integrating marketing and operations approaches 2004
Theorizing on competitive disadvantage: a strategy-at-practice perspective 2004
Firm performance in Latin America: how different is it? 2004
Where the differences in performance come from when companies are subjected to the turbulent times of South American economy? 2003
The issue of unit of analysis in supplier-customer collaborative relationships from an organizations theory perspective: a Latin American experience 2003
A heterogeneidade da performance, suas causas e o conceito de vantagem competitiva - proposta de uma métrica 2003
Performance in a Turbulent Environment: Variance Analysis of Brazilian Firms From 1998 to 2001 2003
Does Country Matter? 2003
Firm Performance in an Extremely Turbulent Environment: Year, Industry and Firm Effects 2003
How much does country matter? 2003
A Busca de Eficiência nas Cadeias de Suprimento de Produtos de Consumo: uma Perspectiva Alternativa 2003
As Origens da Dispersão da Performance das Empresas - uma Análise de Empresas Brasileiras 2003
Competitive Advantage: the Construct and a Metric 2003
Do Optional Disciplines Effectively Contribute to a Business Administration Curriculum? An Analysis on How the Students Choose among Different Alternatives 2003
The role of instrumentation and computerization in a Total Quality program 1992
Low pressure condensation of deodorization vapors 1986
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