Felipe Zambaldi

ORCID:

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Formação:
  • Fundação Getulio Vargas - SP

    Administração de Empresas | Doutorado | 2004 - 2007
  • Universidade de São Paulo

    Ciências Sociais | Graduação | 1998 - 2003
  • Fundação Getulio Vargas - SP

    Administração de Empresas | Graduação | 1997 - 2000
Laboratórios:
Nenhum laboratório cadastrado
Nuvens de Palavras:
Artigos:

(58.82% artigos com DOI)

Titulo DOI Ano
Como dar descontos aos clientes com consistência 10.12660/gvexec.v23n1.2024.89970 2024
Brand Origin Effects During Economic Declines: Evidence from an Emerging Market 10.1177/1069031X23115448 2023
Consumer brand engagement concept and measurement: Toward a refined approach 10.1016/j.jretconser.2022.103053 2022
A ABORDAGEM EFFECTUATION NA EXPERIÊNCIA EMPREENDEDORA: UM RELATO AUTOETNOGRÁFICO DA TRAJETÓRIA DE UM EMPREENDEDOR NO SETOR DE EDUCAÇÃO 10.17648/aos.v11i2.2830 2022
Using the internet for data collection in business research 10.1108/RAUSP-04-2021-251 2021
Special issue 60 years of RAE: From a solitary star in the past to future challenges 10.1590/S0034-759020210302 2021
Distribution effectiveness through full- and self-service channels under economic fluctuations in an emerging market 10.1016/j.jretai.2021.05.002 2021
Numeric or weighted distribution? The effect of different channel performance metrics on market share 10.1080/1046669x.2020.1742052 2020
Building loyalty in e-commerce: does consumer income matter 10.1504/ijbsr.2020.104150 2020
Consumer engagement in social media: scale comparison analysis 10.1108/JPBM-10-2018-2095 2020
The Mediating Role of Consumer Engagement with the Brand Community and Its Effect on Corporate Reputation 10.1080/14241277.2019.1585354 2019
Trilhas que se abrem 10.12660/gvexec.v18n2.2019.78924 2019
Cognitive and emotional resistance to innovations: concept and measurement 10.1108/JPBM-10-2018-2092 2019
Assessing Emerging Multinationals? ?Global Mindedness? Profiles 2018
Antecedentes do Engajamento e da Intenção em Permanecer em Projetos Sociais: Um Estudo em Instituições de Ensino Superior do Estado de São Paulo 2017
Microdoações, macrorresultados 10.12660/gvexec.v16i1.67452 2017
Store patronage and retail competition in emerging markets 2016
Ostentation and funk: An integrative model of extended and expanded self theories under the lenses of compensatory consumption 10.1016/j.ibusrev.2015.07.007 2016
Brazilian multinationals´ competences: impacts of a 'tug of war' between cultural legacies and global mindedness 2015
Measurement in Marketing: Current Scenario, Recommendations and Challenges 10.5585/remark.v13i2.2685 2014
INCORPORATING HETEROGENEITY INTO COUNT DATA MODELS IN MARKETING 2014
O duplo foco da gestão de marcas nas redes sociais 2013
Motivação em programas de voluntariado empresarial: um estudo de caso 2013
Groups of services delivered by Brazilian branchless banking and respective network integration models 10.1016/j.elerap.2011.07.005 2012
Firm performance effects of nurturing political connections through campaign contributions 10.5897/AJBM11.2718 2012
A Lealdade do estudante baseada na qualidade do relacionamento: uma análise em instituições de ensino superior 2012
Credit granting to small firms: A Brazilian case 10.1016/j.jbusres.2009.11.018 2011
Rigor, relevância e desafios da academia em administração: tensões entre pesquisa e formação profissional 2011
De Prospect a Aluno: Fatores Influenciadores da Escolha de uma Instituição de Ensino Superior 2010
Opções Estratégicas e Implicações Organizacionais da Tecnologia da Informação: Automatização e Informatização 2010
Relational Competence, Customer Trust and Relationship Effectiveness in an Offshore Service Provider: the Case of IBM Brazil 2010
Marketing, endomarketing e redes sociais: fundamentos teóricos à concepção de uma estratégia de gestão de pessoas 2010
Development of an indicator of propensity to energy commercial losses using geospatial statistical techniques and socio-economic data: the case of AES Eletropaulo 10.1590/s1678-69712010000400008 2010
A Questão da Seleção Adversa no Microcrédito Produtivo Orientado: Um Estudo sobre o Comportamento de Adimplência de Empreendedores de Baixa Renda 2005
Eventos:

(0.00% eventos com DOI)

Titulo DOI Ano
Capital Social, Confiança, Engajamento e Valor de Marca: um Estudo em Comunidades de Marcas nas Redes Sociais 2018
Consumer Engagement in Social Media: Scale Comparison Analysis 2018
The Conditional Effect of Affective State on the Relationship Between Passive and Active Innovation Resistance 2018
The Mediating Role of Consumer Engagement with the Brand Community and its Effect on Corporate Reputation. In: XLI EnANPAD 2017
The Mediating Role of Consumer Engagement with the Brand Community and its Effect on Corporate Reputation 2017
Football and Social Media: the Antecedents of Trust and Consumer Engagement in a Context of High Involvement with a Brand 2016
Football and social media: the antecedents of trust and consumer engagement in a context of high involvement. 2016. 2016
Marketing strategy and financial performance in retail ecommerce. 2016
Funk ostentação: Identity and consumption among the Brazilian middle class young people 2014
Funk ostentação: Identity and consumption among the Brazilian middle class young people 2014
Can Emerging Multinationals Be Categorized According To Global Mindedness? The Case of Multinationals 2013
Assessing Emerging Multinationals Global Mindedness Diversity 2013
Competition between Local and Large Retail Companies in Emerging Markets 2013
Estratégias à Produção e Publicação Científica em Gestão de Pessoas ? Uma Década em Perspectiva (2000-2009) 2012
How Much Does the Interaction Between Firm and Industry Matter 2011
Dynamic Interaction: Is It a Useful Concept to Explain Performance? 2011
Competência Relacional: validação de uma escala de mensuração 2011
Relational Competence, Customer Trust and Relationship Effectiveness in an Offshore Service Provider: the case of IBM Brazil 2010
Towards a methodological 'ethno-approach': Ethnohistory and the limits of ethnography 2010
Network integration models and groups of services delivered by Brazilian branchless banking 2010
Fatores Que Influenciam a Gestão Escolar na Região Metropolitana de São Paulo 2010
Towards a Relational Approach to People Management: Relational Competence and Performance in an Offshore Service Provider 2010
Validação de Escala para Mensurar Resiliência por Meio da Teoria de Resposta ao Item (TRI) 2010
THE BRAZILIAN CREDIT MARKET FOR SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES 2009
Development of an Indicator of Propensity to Energy Commercial Losses Using Geospatial Statistical Techniques and Socio-Economic Data: the Case of AES Eletropaulo 2009
University Selection: a Behavioral and Socio-Demographic Description of Brazilian Prospects 2009
Pesquisando Gestão em IESs Na Região Metropolitana de São Paulo: Um Modelo Conceitual 2009
Co-Authorship Recognition Antecedents: the Brazilian research community case 2009
Credit Products to Small Firms in a Market with Imperfect Information 2009
De Prospect a Aluno: Fatores Influenciadores da Escolha de uma Instituição de Ensino Superior 2008
A Consumer Income Predicting Model Based on Survey Data: an analysis using Geographically Weighted Regression (GWR). 2008
Uma Análise Exploratória do Desempenho de Firmas na Região do Grande ABC 2008
Economic Characterization of Low Income Families in the City of Sao Paulo Using Electricity 2008
Credit Products for Small and Medium Size Business Enterprises in Brazil: an Adaptive Marketing Approcah 2007
The Effects of Transaction Costs in Credit Contracts to Small Business: a Bayesian Approach 2007
Geographic Income Indicators based on Electricity Consumption - A Potential New Business for Electric Companies 2007
Relações Entre Materialismo, Atitude ao Endividamento, Vulnerabilidade Social e Contratação de Dívida para Consumo: Um Estudo Empírico Envolvendo Famílias de Baixa Renda do Município de São Paulo 2006
The Consumption of Electric Energy as a Predictor of Family Income in the City of São Paulo: an Empirical Research Using Data of the Demographic Census 2006
Inovação Tecnológica e o Sistema Agroindustrial do Leite: um Estudo Comparativo entre os Padrões de Concorrência dos Mercados de Produto Longa Vida e Pasteurizado 2006
The Relation Between Vulnerability and Consumption Indebtedness in the Context of Low Income Families from the City of São Paulo 2006
Autocorrelação Temporal de Primeira Ordem em Teste de Transmissão de Preços Aplicado a Dados de Mercado de Leite Fluido: Dessazonalização e Eficiência de Estimadores de Mínimos Quadrados Generalizados e de Máxima Verossimilhança 2006
Electricity Consumption as a Predictor of Household Income: a Spatial Statistics approach 2006
Diversity Management Based on Performance - A Review of Evidence and Findings in Academic Papers from 1973 to 2003 2006
Seleção Adversa no Microcrédito Produtivo Orientado: Aplicação das Técnicas de Regressão Logísitica e de Análise de Sobrevivência na Previsão do Comportamento de Adimplência de Empreendedores de Baixa Renda no Brasil 2005
Aplicação das Técnicas de Análise Fatorial e Modelagem de Equações Estruturais no Estudo Confirmatório de um Modelo Explicativo de Lealdade Comportamental e Atitudinal de Clientes de um Cartão de Crédito Private Label 2004
Aplicação das Técnicas de Análise Fatorial e Modelagem de Equações Estruturais no Estudo da Relação entre Construtos de Lealdade Comportamental e Atitudinal de Clientes de um Cartão de Crédito Private Label 2004
Equilíbrio e Falhas de Mercado: Hipóteses Acerca dos Leilões Virtuais 2004
Aplicação das Técnicas de Análise Fatorial e Modelagem de Equações Estruturais no Estudo da Operacionalização dos Construtos de Lealdade Comportamental e Atitudinal de Clientes de um Cartão de Crédito Private Label 2004
Aplicação de Data Mining em Grandes Redes: uma Proposta Utilizando Superfícies de Coesão sobre Base Multidimensionalmente Escalonada 2004
Aplicação de Análise de Sobrevivência em Data Mining: Credit Scoring e Antti-Attrition 2004
Análise de Sobrevivência em Posicionamento de Private Label 2004
Motivação em Programas de Voluntariado: Um Estudo de Caso 2002
Comunidades Virtuais em Sites Varejistas de CDs 2002
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