Luis Henrique Pereira

ORCID:

https://orcid.org/0000-0002-8220-1337


Formação:
  • Fundação Getulio Vargas - SP

    Administração de Empresas | Doutorado | 2001 - 2005
  • Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

    Engenharia Civil | Graduação | 1983 - 1988
Laboratórios:
Nenhum laboratório cadastrado
Nuvens de Palavras:
Artigos:

(45.45% artigos com DOI)

Titulo DOI Ano
Management of food waste in restaurants by way of circular practices 10. 1007/ s10163- 022- 01377-x 2022
Standardization and adaptation in multinationals corporations Case study on Samsung's marketing mix strategy 2021
SOLUÇÕES PARA OS GARGALOS DA AGRICULTURA 2020
Food waste management: An analysis from the circular economy perspective 10.1002/tqem.21717 2020
CHALLENGES FOR LOGISTICS TECH STARTUPS IN THE SINO-BRAZILIAN E-COMMERCE MARKET: THE CASE OF BR EXPRESS 10.12660/gvcasosv11n2c18 2020
ORGANIZATIONAL PERFORMANCE AND ADOPTION OF SUSTAINABLE PRACTICES IN THE AGRIBUSINESS INDUSTRY 10.5585/geas.v7i2.745 2018
Expansão organizacional: o caso Totvs 10.12660/gvcasosv7n2c11 2017
DESAFIOS DA GESTÃO DE RISCOS 2017
O risco percebido na compra de carne bovina 2013
Internacionalização: quem vai encarar? 2012
INDÚSTRIA ELETROELETRÔNICA BRASILEIRA: ESTRATÉGIAS DE ENTRADA E DESAFIOS DO PROCESSO DE INTERNACIONALIZAÇÃO 2007
Eventos:

(0.00% eventos com DOI)

Titulo DOI Ano
THE CONSUMERS' PERCEPTIONS RELATED TO CIRCULAR FASHION IN BRAZIL 2023
Circular Business Models: a systematic literature review 2022
RISING STARS? When silent voices are drawn for the greater good 2020
Economia Circular como Estratégia para Sustentabilidade em Indústria de Embalagens Plásticas 2019
Nation Branding through Mega-Events and the Impact on Tourism Development in the Host Country: A Study on the 2014 FIFA World Cup in Brazil 2017
Drivers for Traveler-Generated Content 2016
Co-Creation in Hospitality Industry: A Case Study on Traveler-Generated Content 2016
Factors influencing consumer decision in Crowdfunding 2015
Iguatemi ? Brazil?s luxury retail port 2015
The family role in the internationalization process of agribusiness companies in Brazil 2014
Organizational perfomance and adoption of sustainable practices in the agribusiness industry 2014
Sustainable practices at the exporting agribusiness industry 2014
The Internationalization of the Cosmetic Retail Industry: a comparison between emerging and developing countries 2014
Funding Social Sector Activity in Brazil: A Case Study Analysis of Agency Risk Incidence and Mitigation 2013
LUXURY BRANDS AND ONLINE CONSUMER-GENERATED CONTENT: DEALING WITH THE NEW LEAD OF CUSTOMERS IN BRAND PERCEPTION 2013
THE INTERNATIONALIZATION PROCESS OF FAMILY BUSINESSES:A TWO-CASE STUDY ON THE AGROBUSINESS 2012
BRAZILIAN AGRIBUSINESS INDUSTRIES CORPORATE SUSTAINABILITY EVALUATION 2012
Internationalization Strategies and the Challenge of Sustainability for the Brazilian Beef Industry 2011
After Crisis Brazilian Beef Companies Internationalization Strategies 2010
Social and Environmental Agreement and Conflicts involved in Urban Solid Waste Management: the case of Caximba Landfill in Brazil. 2010
ANÁLISE DE PRÁTICAS NA INDÚSTRIA NAVAL: CONTRIBUIÇÕES PARA A CONSTRUÇÃO DE REDES DE SUPRIMENTOS. 2010
Internationalization Strategies of the Brazilian Beef Industry 2009
Collaborative Relationship in a Healthcare Network 2009
ESTUDO DE ESTRATÉGIAS MERCADOLÓGICAS INTERNACIONAIS: O CASO DA CADEIA AGRO-EXPORTADORA DA CARNE BOVINA 2008
Born Globals from Brazil: How Do They Operate Internationally? 2008
Indústria Eletroeletrônica Brasileira: estratégias de entrada e desafios dos processos de internacionalização 2007
Perceived risk production strategies adopted by meat consumers and its implications to the product distribution and commercialization management 2007
O papel do risco percebido na compra de carne bovina e suas implicações na gestão da distribuição e comercialização do produto 2007
The retaking of the Brazilian naval industry: considerations on the competitiveness of the agribusiness food chain 2006
Stockout: a research on the consumer response in the food retail market 2006
Estratégias de Risco Percebido na Compra e no Consumo de Carne Bovina 2006
Stockout: a research on the consumer response in the food retailmarket 2006
ESTRATÉGIA DE OPERAÇÕES COMO FONTE DE DIFERENCIAÇÃO E VANTAGEM COMPETITIVA EM SERVIÇOS PROFISSIONAIS 2004
O Papel do Marketing nas Organizações em Rede 2004
Diferenciação e Vantagem Competitiva em Serviços Profissionais. 2002
Construindo Teoria em Marketing Industrial no Brasil: Uma Análise Metateórica da Produção Acadêmica de artigos nos últimos 5 anos. 2002
Traços de Comportamento de Compra Compulsivo em Jovens Universitários de Santo André: Uma Investigação Exploratória. 2002
In search of a methodology for strategy development - considerations for a network organization. 2001
Publicações:
Minha Rede: