Paula Castro Pires de Souza Chimenti

Instituição:

Universidade Federal do Rio de Janeiro

Centro:

Centro de Ciências Jurídicas e Econômicas

Unidade:

Instituto de Pós-Graduação e Pesquisa em Administração

Departamento:

Programa de Administração

ORCID:

https://orcid.org/0000-0002-6492-4072


Formação:
  • Universidade Federal do Rio de Janeiro

    Administração | Doutorado | 2006 - 2010
  • Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro

    Administração de Empresas | Mestrado | 1999 - 2001
  • Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro

    IAG Master em Marketing | Especialização | 1997 - 1997
  • Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro

    Comunicação Social | Graduação | 1992 - 1995
Laboratórios:
Nuvens de Palavras:
Artigos:

(70.59% artigos com DOI)

Titulo DOI Ano
Attracting and retaining high-performing professionals: the case of Descomplica 10.1108/EEMCS-01-2023-0014 2024
Trust building in the sharing economy: proposition and test of an integrated model 10.1108/BL-01-2023-0012 2024
Emotions in Organizational Change: An Integrative Review 10.1080/14697017.2024.2345078 2024
Using deep learning language models as scaffolding tools in interpretive research 10.1590/1982-7849rac2023230021.en 2023
-Take my advice?: Entrepreneurial consumers and the ecosystemic logics of digital platforms 10.1016/j.techfore.2023.122601 2023
Avançando no campo da neuroliderança: uma revisão sistemática e integrativa 10.1590/1679-395120220184 2023
A Decade of Research on Leadership and its Effects on Creativity-Innovation: A Systematic and Narrative Literature Review 2022
Netnografia: desvendando as narrativas humanas em um mundo digital 2022
Healthy Mind on Sale: Conflicts in the Legitimation Process of Social Media Influencers 2021
Social Networks Uses and Motivations: Proposition and Test of an Integrative Model 10.1080/10978526.2020.1866995 2021
Challenges for the Future of Education brought by the Pandemic: The Coppead Case 10.1590/1982-7849rac2021210062.en 2021
How Do Platforms Empower Consumers? Insights from the Affordances and Constraints of Reclame Aqui 10.1093/jcr/ucab014 2021
From campfire to coliseum: motivations for using social networks 10.1108/QMR-12-2019-0130 2021
'Humanized Robots': A Proposition of Categories to Understand Virtual Influencers 10.3127/ajis.v25i0.3223 2021
Teaching COVID-19?s Impact on Businesses 10.1590/1982-7849rac2021210064.en 2021
Future scenarios for the Brazilian electricity sector: PV as a new driving force? 10.1016/j.futures.2020.102555 2020
The Present and Future of the Space Sector: A Business Ecosystem Approach 10.1016/j.spacepol.2020.101374 2020
A taxonomy of initiatives at work in the sharing economy 10.1016/j.ausmj.2020.06.003 2020
An exploration of eLearning adoption in the educational ecosystem 10.1007/s10639-020-10276-3 2020
Genetic services diffusion in the precision medicine ecosystem 10.1108/IJPHM-02-2019-0010 2020
O Futuro de Negócios Responsáveis: Uma Análise sobre o Slow Fashion 2019
Charting Ecosystems of Complex Phenomena: The Precision Medicine Case 2018
Esporte Interativo e o dilema de distribuição de conteúdo: Um estudo de caso para ensino 2016
Contagious Content: Viral Video Ads Identification of Content Characteristics that Help Online Video Advertisements Go Viral 10.5585/remark.v15i4.3385 2016
The future of newspapers: an analysis from consumer's perspective 2015
Análise da inovação no processo de convergência midiática: O caso da indústria de jornais brasileira 2015
ADOÇÃO DE INOVAÇÕES EM MERCADOS EM REDE: UMA ANÁLISE DA INTRODUÇÃO DO LIVRO DIDÁTICO DIGITAL NO BRASIL 10.5773/rai.v11i4.1242 2015
Electronic Media Use 10.4018/jgim.2014010104 2014
From print to screen: changes and challenges facing the Brazilian publishing industry 10.5700/rausp1163 2014
O Impacto das Mídias Sociais Digitais na Comunicação Organizacional das Empresas 10.7444/fsrj.v6i1.119 2014
Métricas, Mídias e Anunciantes: Discutindo a Relação 10.5585/remark.v13i5.2599 2014
A new conceptual model for business ecosystem visualization and analysis 10.1590/S1415-65552013000100002 2013
O impacto das novas mídias para os anunciantes brasileiros 2012
The convergence challenge: an analysis of the ecosystem of free-to air TV in Brazil 2011
Eventos:

(0.00% eventos com DOI)

Titulo DOI Ano
Mapping longitudinal ecosystems: the Netflix case 2023
Emotions in organizational change: an integrative review 2023
When like turns to hate: the massacre of human brands in the cancel culture 2023
Trust Building in the Sharing Economy - An Integrated Model 2022
Consumer Concerns of Personal Data and Privacy: A Systematic Review 2022
A.I. and Post-Truth: Will ?Virtual Robots? Replace Humans on the Internet 2022
Trust Building in the Sharing Economy: Proposition and Test of an Integrated Model 2022
Decision-Making Algorithms and us: why do we delegate? 2021
Diving into the ?Rabbit Hole?: Understanding Delegation of Decisions to YouTube Algorithms 2021
Healthy Mind on Sale: Conflicts in the Legitimation Process of Social Media Influencers 2020
MOTIVAÇÕES PARA O USO DAS REDES SOCIAIS ONLINE: PROPOSIÇÃO E TESTE DE UM MODELO INTEGRATIVO 2019
Quanto Mais Problemas, Mais Negócios: O Caso Reclame Aqui 2019
An Exploration of Innovation, Adoption, and Diffusion in Business Ecosystems: Elearning in Brazil 2019
Online social networks: why can?t we live without them? 2018
Charting Ecosystems of Complex Phenomena: The Precision Medicine Case 2018
Big Data e Algoritmos: Aplicações e Temas em Debates 2018
iFriend ? Ajudando a Transformar Turistas em Viajantes 2018
The ideology underlying consumer boycott studies: Are we boycotting a deeper understanding of the theme? 2017
Research on Consumer Boycott: Are We Choosing the Blue or the Red Pill? 2017
Contagious content which content characteristics of online video advertisements help it go viral 2016
Como não morrer de sucesso? O conceito de rede suja e o desafio das redes sociais 2016
Who Invented the 21st Century? 2016
A systemic perspective of the DIYbio: Understanding the present and preparing for the future 2016
Crowdfunding: an integrative analysis 2015
O futuro da educação: uma análise de cenários 2015
Esporte Interativo: na marca do pênalti 2015
Adoção de inovações em mercados em rede: uma análise da introdução do livro didático digital no Brasil 2014
Satisfação dos espectadores de cinema e a questão da experiência 3D 2014
Newspapers in the digital age: antecedent factors of information media use 2013
Métricas, Mídias e Anunciantes: Discutindo a Relação 2013
No Ar: O Rádio e seus Desafios Estratégicos 2013
From Print to Screen: Changes and Challenges Facing the Brazilian Publishing Industry 2013
Eletronic Media Use: Towards an Integrative Model 2013
A New Conceptual Model for Business Ecosystem Visualization and Analysis: an Empirical Test in the Videogame Industry 2012
O Impacto das Mídias Sociais Digitais na Comunicação Organizacional das Empresas 2012
A Rede Globo e o Desafio da TV Digital no Brasil 2012
Desenvolvedores de Games no Brasil: uma Abordagem Estratégica 2012
O Impacto das Novas Mídias para os Anunciantes Brasileiros 2011
A TV Aberta no Brasil e Desafio das Novas Mídias 2009
Esporte Interativo: em Busca da Maior Comunidade Brasileira de Apaixonados por Esporte 2009
A Indústria Editorial do Livro e o Desafio Estratégico das Novas Tecnologias 2009
O Impacto das Novas Tecnologias na Indústria Editorial do Livro 2009
A Implantação da TV Digital no Brasil e o Desafio Estratégico das Novas Tecnologias na Indústria da Televisão Aberta: um Estudo de Casos 2008
O Desafio Estratégico das Novas Tecnologias na Indústria da Propaganda: Um Estudo de Caso 2007
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