| Bird Strike Incidents and Accidents in Brazil: A Public Policy Approach |
|
2007 |
| The Helicopter in Urban, Interurban, and Off-shore Links in Rio de Janeiro |
|
2007 |
| AI in Air Transport Financial Analysis: A Method for Classifying, Ranking and Relating Airlines |
|
2007 |
| Inteligência Artificial na Análise de Balanço e Demonstração do Resultado do Exercício: Classificando, Ranqueando e Relacionando Companhias por Meio de Múltiplos Indicadores Econômico-Financeiros |
|
2006 |
| Challenges and Strategies of Operating a Low-Cost Airline in Brazil |
|
2006 |
| A Cross Impact Scenario Analysis for the Domestic Air Transport Market in Brazil |
|
2005 |
| New Operations and Regulations for Rio de Janeiro's Santos Dumont and Galeao/Tom Jobim Airports |
|
2005 |
| Using the Hybrid Financial Statement Analysis Technique to rate and Monitor Airlines' Financial Status |
|
2005 |
| Tourism: A New Vision for the Planning of Air Transport in Brazil |
|
2005 |
| A Strategic Approach to the Commercial Side of Rio de Janeiro's Galeao/Tom Jobim International Airport |
|
2005 |
| Developing an 'Insolvence Thermometer'to Investigate the Financial Situation of Airlines in Brazil |
|
2004 |
| Hubbing Activities in São Paulo: Guarulhos International and Congonhas Downtown Airports |
|
2004 |
| A Fuzzy-Logic Approach to the Aircraft Acquisition Problem in Brazil |
|
2004 |
| Mitigation Alternatives for CO2 Emissions by the Air Transport Industry in Brazil |
|
2004 |
| Proposta para Revisão das Tarifas Aeroportuárias com Uso de um Modelo GSZ-DEA |
|
2004 |
| Uma Abordagem Fuzzy para o Processo de Seleção de Aeronaves no Brasil |
|
2004 |
| Exploring Scenarios for the Air Transport Industry in Brazil |
|
2003 |
| Introducing a Low-cost/low-fare Concept in Brazil: Gol Airlines |
|
2003 |
| Major Impacts of Fleet Renewal Over Airports Located in the Most Important Region of Brazil |
|
2003 |
| Challenges, Opportunities and Perspectives for the International Air cargo Market in Brazil |
|
2003 |
| Introducing the Fleet Standardization Index for Airline Planning |
|
2003 |
| Building the Single-skies in the Americas: the CAAA Concept |
|
2003 |
| Airport Privatization in Brazil: Challenges and Opportunities |
|
2003 |
| Gol Linhas Aéreas: Challenges and Perspectives of Operating a Low-cost/low-fare Airline in Brazil |
|
2003 |
| Comércio de Carga Aérea Internacional no Brasil: Desafios e Perspectivas |
|
2003 |
| Creating Unity, Not Deepening Differences: Towards a Common Aviation Area of the Americas |
|
2002 |
| Tourism and Air Transportation Deregulation: The Brazilian and New Zealander Cases |
|
2002 |
| A Three-fold Analysis of Passenger Terminal Security: Motivations, Opportunities and Risks of Ilicit Interference |
|
2002 |
| O Capital Estrangeiro nas Empresas Aéreas Brasileiras nas Óticas Jurídica, Política e Econômica |
|
2002 |
| Comparing Medium Airport Managemenst in Different Countries |
|
2001 |
| Airport Privatization in Brazil: Questions and Answers |
|
2001 |
| Desafios para uma Nova Realidade em Administração de Aeroportos no Brasil |
|
2000 |
| Concentração no Transporte Aéreo e os Possíveis Impactos sobre os Consumidores, a Sociedade e a Economia |
|
2000 |
| Céus Abertos na América do Sul: Fortalecimento Político e Integração Econômica pelo Transporte Aéreo |
|
2000 |
| Ensino do Português como Segunda Língua para os Parceiros do Mercosul |
|
2000 |
| Refundar a Universidade Pública |
|
2000 |
| Impactos Econômicos e os Efeitos Multiplicadores dos Aeroportos |
|
1999 |
| Transporte Aéreo como Serviço Público e a Adequação da Legislação Aeronáutica à Constituição Brasileira |
|
1999 |
| O Papel do Helicóptero no Desenvolvimento do Sistema de Transporte Público Urbano |
|
1999 |
| Flexibilização do Transporte Aéreo no Brasil: Ingresso Numa Era de maior Competição? |
|
1998 |