Gert Felix Schubring

Instituição:

Universidade Federal do Rio de Janeiro

Centro:

Centro de Ciências Matemáticas e da Natureza

Unidade:

Instituto de Matemática

Departamento:

Secretaria Acadêmica MA/CCMN

ORCID:

não disponível no Lattes


Formação:
  • Bielefeld University

    | Pós-Doutorado | 1981 - 1983
  • Bielefeld University

    | Doutorado | 1974 - 1977
  • Bielefeld University

    | Livre Docência | 0 - Agora
Laboratórios:
Nuvens de Palavras:
Artigos:

(39.34% artigos com DOI)

Titulo DOI Ano
Analysing Hermann Graßmann?s works - retrospecting and re-assessing 10.1080/00033790.2024.2332876 2024
CONTRIBUIÇÕES DE PESQUISAS SOBRE A HISTÓRIA DO ENSINO DE MATEMÁTICA INTERNACIONAIS 2023
ON THE METHODOLOGY OF ANALYSING HISTORICAL TEXTBOOKS: Lacroix as Textbook Author 2023
PESQUISAR SOBRE A HISTÓRIA DO ENSINO DA MATEMÁTICA: metodologia, abordagens e perspectivas 2023
Transitions from school mathematics to university mathematics - an international variable for educational policies 10.1177/27527263231212715 2023
Relações entre matemática e filosofia na emergência da matemática pura: a matemática como fundamento da pensabilidade 10.23925/1983-3156.2022v24i2p108-146 2022
A JUSTIFICAÇÃO DAS OPERAÇÕES ALGÉBRICAS NA INGLATERRA DO SÉCULO XVII A XIX - O CASO DAS QUANTIDADES NEGATIVAS 2021
As contribuições de Francisco de Borja Garção Stockler (1759-1829) aos fundamentos da Análise 2021
-Complex numbers- and the problem of multiplication between quantities 10.1016/j.hm.2020.07.001 2021
Interactions between epistemologies of mathematics and educational systems - the emergence of mathematical communities according to cultures and states in 19th century Europe 2021
On processes of coloniality and decoloniality of knowledge: notions for analysing the international history of mathematics teaching 2021
As transmissões duplas dos livros-texto de Lacroix e Legendre no século XIX: o caso da Colômbia e da Venezuela 2021
Os matemáticos Martim Machado e Garção Stockler: Uma breve biografia e a recepção ao plano de Condorcet para ensino de matemática 2021
Dirichlet. A mathematical biography 10.1080/26375451.2020.1823606 2020
Book Review 10.1016/j.hm.2019.06.004 2019
LETTERS TO WEIERSTRAß BY ITALIAN MATHEMATICIANS 10.19272/201909202004 2019
A biografia de Argand: as lendas e as fontes 2018
A Comissão Nacional do Livro Didático e a avaliação dos livros de matemática entre 1938 e 1969 10.4025/rbhe.v18.2018.e014 2018
Mechthild Koreuber: -Emmy Noether, die Noether-Schule und die moderne Algebra- 10.1365/s13291-018-0184-y 2018
The conception and development of textbooks for distance learning courses: a case study of a teacher education course 10.1007/s11858-018-0955-z 2018
Recent advances in mathematics textbook research and development: an overview 10.1007/s11858-018-0979-4 2018
Conflitos entre matemáticos profissionais e amadores: tentando resolver a quadrature do círculo e o ultimo teorema de Fermat 2018
O Que é e ao Que Serve a Hermenêutica? 2018
Searches for the origins of the epistemological concept of model in mathematics 10.1007/s00407-017-0188-5 2017
Comments on a Paper on Alleged Misconceptions Regarding the History of Analysis: Who Has Misconceptions? 10.1007/s10699-015-9424-0 2016
CÁLCULO EM MATEMÁTICA: UM ASSUNTO PARA O ENSINO EM GERAL OU ESPECÍFICO PARA O ENSINO TÉCNICO 10.1590/2236-3459/54093 2016
Novas pesquisas sobre a história da convergência uniforme e dos seus aspetos da didática 2016
Die Entwicklung der Mathematikdidaktik in Deutschland 10.1007/s00591-016-0164-1 2016
A École Polytechnique de Paris: mitos, fontes e fatos 10.1590/1980-4415v29n52a01 2015
TENTATIVAS DE ESTABELECER O CONCEITO DE NÚMERO COMO FUNDAMENTO PARA CURSOS DE ANÁLISE 2015
The Road Not Taken-The Failure of Experimental Pedagogy at the Royaumont Seminar 1959Ein nicht beschrittener Weg - Das Scheitern experimenteller Pädagogik beim Royaumont Seminar 1959 10.1007/s13138-013-0058-x 2014
O papel da régua e do compasso nos Elementos de Euclides: uma prática interpretada como regra 2014
Problems of Transmission and Translation - The case of MacLaurin on negative numbers 2014
Classical Papers in Mathematics Education. Beke?s Report: Results obtained in the Introduction of Differential and Integral Calculus 2014
The original conclusions of the Royaumont Seminar 1959 2014
El concepte de límit de Newton a Cauchy: entre la geometria i l?àlgebra i el paper dels signes [Primera Part] 2013
Review of Luigi Maierú, Scienza, Geometria, Geometrie. Un percorso storico-didattico 2013
The interdisciplinarity of ethnomathematics: challenges of ethnomathematics to mathematics and its education 2013
El concepte de límit de Newton a Cauchy: entre la geometria i l?àlgebra i el paper dels signes [Segona Part] 2013
Book Review 10.1016/j.hm.2011.11.002 2012
Antagonisms between German states regarding the status of mathematics teaching during the 19th century: processes of reconciling them 10.1007/s11858-012-0407-0 2012
Introduction: the history of mathematics teaching. Indicators for modernization processes in societies 2012
`Experimental pedagogy¿ in Germany, elaborated for mathematics ¿ a case study in searching the roots of PME 10.1080/14794802.2012.734968 2012
Harriot e Stedall: uma reavaliaçao 2012
Conceptions for Relating the Evolution of Mathematical concepts to Mathematics Learning - Epistemology, History, and Semiotics Interacting 10.1007/s10649-011-9301-x 2011
On how n and i turned out to become indices in mathematical sequences and formulae 10.1007/s10649-010-9286-x 2011
Societal, structural and conceptual changes in mathematics teaching: reform processes in France and Germany over the twentieth century and the international dynamics 10.1007/S026988971000027X 2011
A matematização do calor 2011
Signifying and meaning-making in mathematical thinking, teaching, and learning 10.1007/s10649-011-9322-5 2011
Ethnomathematics in the 1930s ? The contribution of Ewald Fettweis to the history of Ethnomathematics 2011
Manuel de Campos, um Precursor 2011
Historical comments on the use of technology and devices in ICMEs and ICMI 2010
Fundstück: Hermann Graßmann ? zwei differente Lebensläufe 2010
Como relacionar Histórias Regionais a Padrões Gerais de História? O caso do ensino da matemática na Westphalia 2010
120 Jahre Deutsche Mathematiker-Vereinigung: Neue Ergebnisse zu ihrer Geschichte 2010
Varenius e o conhecimento matemático do século XVII 2009
Hermann Günther Graßmann (1809?1877) - Ein vielseitiger Innovator 2009
Reforma e Contra-Reforma na Matemática ? o Papel dos Jesuitas 2008
Gauss e a Tábua dos Logaritmos 2008
The Origins and the Early History of ICMI 2008
La práctica de la matemática ?normal? en el siglo XVII: el caso de la geografía matemática de Varenius 2008
Eventos:

(0.00% eventos com DOI)

Titulo DOI Ano
The Royaumont Seminar 1959 and Freudenthal?s Involvement 2023
As Transformações da Geometria Descritiva: Do Coupe de Las Pierres à Disciplina Principal no Ensino Superior e Técnico 2021
Álgebra Cossista Alemã ? Significado e Impactos 2021
Enseñanza de Matemáticas en Colombia y Venezuela en el Siglo XIX: Un Estudio de Caso del Concepto de Transmisión de Idea 2019
New approaches and results in the history of teaching and learning mathematics 2015
From ?Armchair Pedagogy? To Experimental Research And To Case Studies 2013
The road not taken ? empirical research at the beginning of New Math 2012
A biografia de Argand ? a historiografia e as fontes 2012
From the few to the many: Historical perspectives on who should learn mathematics 2012
Um primeiro livro didático sobre geometria não-euclidiana, em 1874 ? o papel do ensino na história da matemática 2011
Searching the roots of PME ? the case of ?experimental pedagogy? in Germany 2011
Ethnomathematics in the 1920s ? The contribution of Ewald Fettweis (1881-1967) to the history of ethnomathematics 2011
O TRATADO DE ÁLGEBRA DE JOHN WALLIS E A DEFESA DO TRABALHO DE THOMAS HARRIOT 2010
Recherches recentes sur l?histoire de l?enseignement des mathématiques 2010
The History of Mathematics Education and its Contexts in 20th Century France and England. Plenary Lecture 2008
The Emergence of Mathematics as a Major Teaching Subject in Secondary Schools. Panel Discusssion 2008
Report on TSG 29: The history of the teaching and the learning of mathematics 2008
The debate on a ?geometric algebra? and methodological implications 2008
Publicações:
Minha Rede: