Gert Felix Schubring
Instituição:
Universidade Federal do Rio de Janeiro
Centro:
Centro de Ciências Matemáticas e da Natureza
Unidade:
Instituto de Matemática
Departamento:
Secretaria Acadêmica MA/CCMN
Formação:
-
Bielefeld University
| Pós-Doutorado | 1981 - 1983
-
Bielefeld University
| Doutorado | 1974 - 1977
-
Bielefeld University
| Livre Docência | 0 - Agora
Laboratórios:
Nuvens de Palavras:
Artigos:
(39.34% artigos com DOI)
| Titulo | DOI | Ano |
|---|---|---|
| Analysing Hermann Graßmann?s works - retrospecting and re-assessing | 10.1080/00033790.2024.2332876 | 2024 |
| CONTRIBUIÇÕES DE PESQUISAS SOBRE A HISTÓRIA DO ENSINO DE MATEMÁTICA INTERNACIONAIS | 2023 | |
| ON THE METHODOLOGY OF ANALYSING HISTORICAL TEXTBOOKS: Lacroix as Textbook Author | 2023 | |
| PESQUISAR SOBRE A HISTÓRIA DO ENSINO DA MATEMÁTICA: metodologia, abordagens e perspectivas | 2023 | |
| Transitions from school mathematics to university mathematics - an international variable for educational policies | 10.1177/27527263231212715 | 2023 |
| Relações entre matemática e filosofia na emergência da matemática pura: a matemática como fundamento da pensabilidade | 10.23925/1983-3156.2022v24i2p108-146 | 2022 |
| A JUSTIFICAÇÃO DAS OPERAÇÕES ALGÉBRICAS NA INGLATERRA DO SÉCULO XVII A XIX - O CASO DAS QUANTIDADES NEGATIVAS | 2021 | |
| As contribuições de Francisco de Borja Garção Stockler (1759-1829) aos fundamentos da Análise | 2021 | |
| -Complex numbers- and the problem of multiplication between quantities | 10.1016/j.hm.2020.07.001 | 2021 |
| Interactions between epistemologies of mathematics and educational systems - the emergence of mathematical communities according to cultures and states in 19th century Europe | 2021 | |
| On processes of coloniality and decoloniality of knowledge: notions for analysing the international history of mathematics teaching | 2021 | |
| As transmissões duplas dos livros-texto de Lacroix e Legendre no século XIX: o caso da Colômbia e da Venezuela | 2021 | |
| Os matemáticos Martim Machado e Garção Stockler: Uma breve biografia e a recepção ao plano de Condorcet para ensino de matemática | 2021 | |
| Dirichlet. A mathematical biography | 10.1080/26375451.2020.1823606 | 2020 |
| Book Review | 10.1016/j.hm.2019.06.004 | 2019 |
| LETTERS TO WEIERSTRAß BY ITALIAN MATHEMATICIANS | 10.19272/201909202004 | 2019 |
| A biografia de Argand: as lendas e as fontes | 2018 | |
| A Comissão Nacional do Livro Didático e a avaliação dos livros de matemática entre 1938 e 1969 | 10.4025/rbhe.v18.2018.e014 | 2018 |
| Mechthild Koreuber: -Emmy Noether, die Noether-Schule und die moderne Algebra- | 10.1365/s13291-018-0184-y | 2018 |
| The conception and development of textbooks for distance learning courses: a case study of a teacher education course | 10.1007/s11858-018-0955-z | 2018 |
| Recent advances in mathematics textbook research and development: an overview | 10.1007/s11858-018-0979-4 | 2018 |
| Conflitos entre matemáticos profissionais e amadores: tentando resolver a quadrature do círculo e o ultimo teorema de Fermat | 2018 | |
| O Que é e ao Que Serve a Hermenêutica? | 2018 | |
| Searches for the origins of the epistemological concept of model in mathematics | 10.1007/s00407-017-0188-5 | 2017 |
| Comments on a Paper on Alleged Misconceptions Regarding the History of Analysis: Who Has Misconceptions? | 10.1007/s10699-015-9424-0 | 2016 |
| CÁLCULO EM MATEMÁTICA: UM ASSUNTO PARA O ENSINO EM GERAL OU ESPECÍFICO PARA O ENSINO TÉCNICO | 10.1590/2236-3459/54093 | 2016 |
| Novas pesquisas sobre a história da convergência uniforme e dos seus aspetos da didática | 2016 | |
| Die Entwicklung der Mathematikdidaktik in Deutschland | 10.1007/s00591-016-0164-1 | 2016 |
| A École Polytechnique de Paris: mitos, fontes e fatos | 10.1590/1980-4415v29n52a01 | 2015 |
| TENTATIVAS DE ESTABELECER O CONCEITO DE NÚMERO COMO FUNDAMENTO PARA CURSOS DE ANÁLISE | 2015 | |
| The Road Not Taken-The Failure of Experimental Pedagogy at the Royaumont Seminar 1959Ein nicht beschrittener Weg - Das Scheitern experimenteller Pädagogik beim Royaumont Seminar 1959 | 10.1007/s13138-013-0058-x | 2014 |
| O papel da régua e do compasso nos Elementos de Euclides: uma prática interpretada como regra | 2014 | |
| Problems of Transmission and Translation - The case of MacLaurin on negative numbers | 2014 | |
| Classical Papers in Mathematics Education. Beke?s Report: Results obtained in the Introduction of Differential and Integral Calculus | 2014 | |
| The original conclusions of the Royaumont Seminar 1959 | 2014 | |
| El concepte de límit de Newton a Cauchy: entre la geometria i l?àlgebra i el paper dels signes [Primera Part] | 2013 | |
| Review of Luigi Maierú, Scienza, Geometria, Geometrie. Un percorso storico-didattico | 2013 | |
| The interdisciplinarity of ethnomathematics: challenges of ethnomathematics to mathematics and its education | 2013 | |
| El concepte de límit de Newton a Cauchy: entre la geometria i l?àlgebra i el paper dels signes [Segona Part] | 2013 | |
| Book Review | 10.1016/j.hm.2011.11.002 | 2012 |
| Antagonisms between German states regarding the status of mathematics teaching during the 19th century: processes of reconciling them | 10.1007/s11858-012-0407-0 | 2012 |
| Introduction: the history of mathematics teaching. Indicators for modernization processes in societies | 2012 | |
| `Experimental pedagogy¿ in Germany, elaborated for mathematics ¿ a case study in searching the roots of PME | 10.1080/14794802.2012.734968 | 2012 |
| Harriot e Stedall: uma reavaliaçao | 2012 | |
| Conceptions for Relating the Evolution of Mathematical concepts to Mathematics Learning - Epistemology, History, and Semiotics Interacting | 10.1007/s10649-011-9301-x | 2011 |
| On how n and i turned out to become indices in mathematical sequences and formulae | 10.1007/s10649-010-9286-x | 2011 |
| Societal, structural and conceptual changes in mathematics teaching: reform processes in France and Germany over the twentieth century and the international dynamics | 10.1007/S026988971000027X | 2011 |
| A matematização do calor | 2011 | |
| Signifying and meaning-making in mathematical thinking, teaching, and learning | 10.1007/s10649-011-9322-5 | 2011 |
| Ethnomathematics in the 1930s ? The contribution of Ewald Fettweis to the history of Ethnomathematics | 2011 | |
| Manuel de Campos, um Precursor | 2011 | |
| Historical comments on the use of technology and devices in ICMEs and ICMI | 2010 | |
| Fundstück: Hermann Graßmann ? zwei differente Lebensläufe | 2010 | |
| Como relacionar Histórias Regionais a Padrões Gerais de História? O caso do ensino da matemática na Westphalia | 2010 | |
| 120 Jahre Deutsche Mathematiker-Vereinigung: Neue Ergebnisse zu ihrer Geschichte | 2010 | |
| Varenius e o conhecimento matemático do século XVII | 2009 | |
| Hermann Günther Graßmann (1809?1877) - Ein vielseitiger Innovator | 2009 | |
| Reforma e Contra-Reforma na Matemática ? o Papel dos Jesuitas | 2008 | |
| Gauss e a Tábua dos Logaritmos | 2008 | |
| The Origins and the Early History of ICMI | 2008 | |
| La práctica de la matemática ?normal? en el siglo XVII: el caso de la geografía matemática de Varenius | 2008 |
Eventos:
(0.00% eventos com DOI)