Edgard Elie Roger Barki

ORCID:

não disponível no Lattes


Formação:
  • Fundação Getulio Vargas - SP

    Administração de Empresas | Doutorado | 2006 - 2010
  • Fundação Getulio Vargas - SP

    Administração de Empresas | Mestrado | 2004 - 2005
  • Fundação Instituto de Pesquisas Econômicas

    Intensivo de Economia | Aperfeiçoamento | 2003 - 2003
  • Universidade de São Paulo

    Marketing Mba | Especialização | 2000 - 2001
  • Fundação Getulio Vargas - SP

    Gestão Estratégica de Negócios Gvpec | Aperfeiçoamento | 1999 - 1999
  • Hsm Cultura Desenvolvimento

    New Directions In Marketing Philip Kotler | Aperfeiçoamento | 1997 - 1997
  • Hsm Cultura Desenvolvimento

    Empresas Feitas Para Durar James Collins | Aperfeiçoamento | 1996 - 1996
  • Universidade de São Paulo

    Administração de Empresas | Graduação | 1989 - 1992
Laboratórios:
Nenhum laboratório cadastrado
Nuvens de Palavras:
Artigos:

(31.03% artigos com DOI)

Titulo DOI Ano
Act or Wait-and-See? Adversity, Agility, and Entrepreneur Wellbeing across Countries during the COVID-19 Pandemic 10.1177/10422587221104820 2023
Alicerces para negócios de impacto em habitação 2022
ESCALAR O IMPACTO SOCIAL SEM PERDER A ESSÊNCIA: O CASO DA ANIP 2022
The sociospatial organization of favela 10.1016/j.cities.2022.103649 2022
Fit-for-Purpose, Private-Sector Led Land Regularization and Financing of Informal Settlements in Brazil 10.3390/land10080797 2021
Chegou a hora de uma nova visão de negócios 10.12660/gvexec.v19n2.2020.81616 2020
Negócios de Impacto: Um Conceito em Construção 10.14211/regepe.v9i4.1980 2020
Support for social entrepreneurs from disadvantaged areas navigating crisis: Insights from Brazil 10.1016/j.jbvi.2020.e00205 2020
Symbiotic relationships in educational services for vulnerable adolescents 10.1108/JSM-08-2019-0320. 2020
Social media crisis management: Aligning corporate response strategies with stakeholders? emotions online 10.1111/1468-5973.12198 2018
A periferia no centro 2018
BEYOND THE BASE OF THE PYRAMID: FOR AN INCLUSIVE AND PURPOSEFUL CAPITALISM 2017
Microdoações, macrorresultados 2017
Saútil: um sonho em uma encruzilhada 2017
Store patronage and retail competition in emerging markets 10.1504/IJBSR.2016.073690 2016
Social entrepreneurship and social business: retrospective and prospective research 2015
Negócios de Impacto: Tendência ou Modismo? 2015
Challenges and opportunities of the last mile for the base of the pyramid: the case of Brazil 2014
Sustentabilidade nas organizações brasileiras: onde estamos? 2013
Varejo: Desafios e Oportunidades em Mercados Emergentes 2013
A three-pronged approach to social business: a Brazilian multi-case analysis 2012
Walmart: um projeto para a base da pirâmide no Brasil 2011
Consumer Behaviour of the Base of the Pyramid Market in Brazil 2010
Negócios na base da pirâmide 2010
Varejo: Luxo x Baixa Renda 2008
Sucesso no Varejo 2008
Pólos Comerciais de Rua 2007
Varejo na Baixa Renda 2006
Oportunidades na Baixa Renda 2005
Eventos:

(0.00% eventos com DOI)

Titulo DOI Ano
Social entrepreneurship at the base of the pyramid: insights from the shadows 2023
Affordances tecnológicos nas atividades empreendedoras 2020
Fostering Corporate Entrepreneurship: Internal Environment and Individual?s Self-Efficacy 2019
Slums empowerment: Are there new social spaces? 2015
Growth Process in business and social entrepreneurship: the case of Brazil 2015
The Brazilian class C women perception regarding mass premium products in the beauty industry 2015
Competition between Local and Large Retail Companies in Emerging Markets 2013
Relacionamentos no varejo eletrônico: um estudo de caso sobre o modelo de marketplace 2013
MANAGING SUPPLY CHAINS AT THE BASE OF THE PYRAMID 2013
Por uma Classificação dos Negócios com Impacto Social 2013
Distribution Strategies for the Base of the Pyramid: An exploratory study in Brazil 2012
Competition between Large and Local Retail Companies in the Base of the Pyramid Context 2012
Consumo de beleza e culto ao corpo das mulheres de classe D 2012
Virtual Social Networks at the Base of the Pyramid: a proposed model for understanding Shared Knowledge 2011
A three-pronged approach to social business: a Brazilian multicase analysis 2011
The 3 R?s - Redefining Strategic Marketing Ingredients for the Base of the Pyramid 2010
Estratégias de Marketing para o Varejo na Baixa Renda 2007
Consumidor de Baixa Renda: Desvendando as motivações no varejo de alimentos 2005
Publicações:
Minha Rede: